dinsdag 1 juli 2014

Dag 2: Samen fietsen

Diest - Huy
Afstand: 94.4 km
Gemiddelde snelheid: 16.1 km/h
Maximale snelheid: 40.8 km/h
Tijd: 5:50h

Vandaag heb ik samen gefietst met Evert uit Amsterdam, mensen die ons hebben zien fietsen moeten hebben gedacht dat we vader en dochter waren. Evert was op weg naar Noord Italië met ongeveer twee keer zoveel bagage als ik: achtertassen, voortassen, een rol op zijn bagagedrager en een rugzakje. Hierdoor gingen we iets langzamer dan ik gewoonlijk zou fietsen. Maar dit was niet erg, want ik vond het wel gezellig zo met z’n tweeën. Het was ook fijn dat hij een GPS computertje bij zich had. Dat heeft ons toch heel wat gezoek gescheeld. Wel liet het computertje Evert de laatste 25 km clueless achter door ermee op te houden. Om half 5 waren we in Huy, na samen op een terrasje wat gedronken te hebben is Evert is verder gefietst, maar ik vond het wel prima zo dus heb een camping in de buurt opgezocht.


Al vanaf 20.00 lopen er via de camping opgedoste jongeren naar een hockyveldje toe waar bonkbonkmuziek vandaan komt en om 22.00 het WK zal worden uitgezonden. De 'congierge' van de camping is net rondgereden en heeft  briefjes met het nummer van de politie uitgedeeld; die kan gebeld worden mocht er veel overlast zijn. Nu ook vuurwerk wordt afgestoken, denk ik dat ik toch het aanbod van de buren aan neem mijn tentje naast die van hun te zetten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten