woensdag 9 juli 2014

Dag 10: Het einde van een mooie reis

Biel - Bern
Afstand: 34.8 km
Fietstijd: 2:26 h
Gemiddelde snelheid: 14.3 km/h
Maximale snelheid: 47.3 km/h

Vannacht heb ik gedroomd dat mijn fiets gestolen was, tijdens deze droom realiseerde ik me heel goed dat ik droomde. Ik probeerde mijn fiets terug te dromen, maar toen het alleen maar lukte een frame met voorwiel terug tevoorschijn te halen, besloot ik maar om wakker te worden. Ik was opgelucht mijn fiets naast te zien staan toen ik de tent openritste.

Na de zware dag van gister, vond ik het wel mooi geweest, ik wilde graag lekker lui op de bank liggen in frisse kleren, en slapen in een fijn bed. Ook al heb ik dit nog niet eerder toegegeven, mijn billen deden toch echt wel pijn en mijn benen waren  moe. Mijn spullen waren vochtig van de regen van afgelopen dagen, en roken niet meer zo fris (misschien zelfs ranzig?). Zelfs het Patchoeli zeepblok dat ik regelmatig heb gebruikt om mijzelf en mijn kleren mee te wassen, kon de geur van modder en zweet niet meer verhullen. 

Ik had verwacht een overwinningsgevoel te krijgen bij het binnenfietsen van Bern. Maar toen ik bezig was met de afdaling naar Bern kreeg ik niet het verwachtte gevoel van overwinning; ik voelde me zelfs ietwat teleurgesteld. Was dit het dan? Jammer, dat mijn tocht bijna voorbij is. 

Ik heb een keer iemand horen zeggen dat een boek een goed boek is, wanneer je het jammer vind als je de laatste bladzijde hebt gelezen. Dit geld misschien ook voor het einde van een mooie fietsreis. 

De Bielersee:


Kamperen aan de Bielersee:
 
Bern stond om de paar km aangegeven:


Ik schrijf deze blog vanuit de Starbucks omdat ik morgenochtend pas op internet word aangesloten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten