zondag 6 juli 2014

Dag 7: Een rustige dag over een vlakke weg

Flavigny-sur-Moselle - Vagney
Afstand: 125 km
Fietstijd: 8:37h
Gemiddelde snelheid: 14.5 km/h
Maximale snelheid: 55.3 km/h

Om 06:00 vanochtend, hoorde ik de wekker van Kenny al afgaan. Hij had me gisteravond al verteld dat hij elke ochtend vroeg op stond om zo veel mogelijk kilometers te maken. Soms ging hij zelfs tot 21.00 of 22.00 door met fietsen. Ik vraag me af in hoeverre hij echt van zijn tocht naar Rome kan genieten. Een fiets met 6 versnellingen, een lek luchtbed, veel bagage, wildkamperen met een grote oranje tent. Wat hij aan het doen was, klonk mij meer in de oren als zelfkastijding.

Vorig jaar was hij naar Santiago gelopen om de break-up met zijn vriendin te verwerken. Het doel van deze fietstocht was er achter komen wat hij met zijn leven wilde. Hij wist dat hij in ieder geval geen leerkracht meer wilde zijn. Na anderhalf jaar gewerkt te hebben op een streng Joods orthodoxe basisschool was hij helemaal klaar met de treiterende kinderen uit groep 4. Maar wat wilde hij dan wel doen? Ik hoop voor hem dat hij het antwoord op deze vraag zal vinden tijdens zijn fietstocht, maar ik denk het niet. Ik kreeg het gevoel dat hij niet, zoals hij zei, op zoek was naar wat hij wilde, maar wegliep van zijn issues met zichzelf. Het was in ieder geval duidelijk dat hij moeite had met het verwerken van problemen.

Toen ik om half 8 mijn tent uit kwam, was Kenny verdwenen. Na een rustige, fietstocht over relatief vlak terrein kwam ik aan op de camping in Vagney. Daar begon het te stortregenen en te onweren. Dit vond ik helemaal niet erg. Ik liet mijn spullen in mijn waterdichte tassen totdat de bui over zou zijn en ging met mijn zeepblok een douchehokje in, blij dat ik mezelf na twee dagen eindelijk weer kon wassen. Toen ik ook mijn fietskleren had gewassen, was de bui over en kon ik mijn tent opzetten. Daarna heb ik samen gegeten met mijn Belgische buren, deze deden met z'n drieën dezelfde route als ik, maar dan tot Venetië.












Charmes:


De Vogezen:







Ik nam de route door het bos, dit was prachtig, maar ik moest hier wel een paar kilometer stevig klimmen over een onverharde weg:

































La route verte:



Ach, ik heb me net een week vergist, anders was ik meegefietst met het peleton:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten