vrijdag 4 juli 2014

Dag 5: Indian corner in Walferdange & fifty shades of grey

Ettelbrück – Metz
Afstand: 131 km
Fietstijd: 7:51 h
Gemiddelde snelheid: 16,7
Maximale snelheid: 52,3

In Walferdange ging ik naast een indische man op een bankje zitten om te ontbijten. Hij sprak me aan in perfect engels met Brits accent! Hij bleek 25 jaar in Londen te hebben gewoond. Ik heb gezellig met hem gekletst over Londen, en hij wilde alles weten over mijn fietstocht. Nog geen tien minuten later zaten er nog twee geïnteresseerde Indiërs naast me op het bankje. Toen ik na een lange pauze op het punt stond om weg te gaan, werden de mobieltjes tevoorschijn gehaald om foto’s te maken. Ik moest met iedereen afzonderlijk op de foto, er moesten groepsfoto’s worden gemaakt, en ik moest poseren voor mijn fiets. Emailadressen werden op een papiertje geschreven want ze wilden natuurlijk ook de foto’s hebben die ik van hun had gemaakt.

Al snel na deze ontmoeting fietste ik door Luxemburg stad, binnen en net buiten de stad zag ik overal mensen hardlopen. Alleen of in groepjes. Ook heb ik een paar schoolklassen op de fiets voorbij zien komen en veel wielrenners gezien. Erg leuk om te zien.

In Frankrijk begonnen de wolken samen te trekken en na een tijdje begon het zelfs te onweren. Dit leverde mooie foto’s op. Ik wist toen nog niet dat de lucht voornamelijk grijs zou blijven de resterende dagen van de fietstocht. Vanaf vandaag zou het gedaan zijn met het mooie weer.



Fietsende kinderen in Luxemburg, netjes met helm en oranje hesje:


Fijne bewegwijzering in Luxemburg en gezellige bomen in Walferdange:
Indian corner:



Cashmere Centre Sarl: For the finest Cashmir Silk Carpets!



Luxemburgstad:






Een doorgang met zwaluwen:
 







Frankrijk!









Metz:

 

Op de camping aan de Moezel in Metz:

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten