dinsdag 17 juni 2014

Voorbereiden, afronden en dure fietstassen

Er werd mij een paar keer gevraagd of ik een blog ga bijhouden over mijn fietstocht naar Bern. Nou, hier is hij dan! Via deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van de avonturen die ik beleef tijdens mijn fietstocht naar Bern. En wie weet, zal ik daarna wel blijven schrijven over mijn belevenissen in Bern. Ik blijf daar namelijk een half jaar wonen voor mijn stage; ik ga onderzoek doen aan het Zentrum für experimentelle Neurologie van het Inselspital (wat Universiteitsziekenhuis betekent in het Zwitsers). 

Toen ik ongeveer twee weken geleden besloot om een route van circa 850 kilometer naar Bern te fiets af te leggen, liep ik nog ruim op schema met het schrijven van mijn thesis. Nu niet meer... Ik ben druk in de weer. Want de thesis moet afgerond zijn voordat ik over anderhalve week vanuit Tilburg vertrek met een bepakte fiets. 

Naast het afronden van mijn thesis, ben ik ook druk met het voorbereiden van de fietstocht. Voor een prikkie heb ik een oud fietsje gekocht op marktplaats. Hij mist een remgreep en de ketting moet vervangen worden, maar voor de rest is hij oké. Op internet heb ik gereedschap en de te vervangen onderdelen besteld, en ook nog een heel scala aan accessoires zoals bidons, een fietscomputertje, een klein fietspompje etc. Wanneer ik de onderdelen ontvangen heb, kan ik eindelijk de kennis die ik heb opgedaan op de fietsreparatiecursussen van De Vakantiefietser testen. Ook heb ik een klein tentje gekocht en vandaag gloednieuwe rode Ortlieb fietstassen binnengekregen. Die overigens vijf keer zo duur waren als de fiets die ik heb gekocht.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten